
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SYDOKA
określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
§ 12 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Sydoka prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://sydoka.pl.
Sprzedawca – Elżbieta Kowalczyk, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Elżbieta Kowalczyk Gabinet Terapii Naturalnych, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 8711210500, nr REGON 852171621 , ul. 1 Maja 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. 1 Maja 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
- Adres e-mail: sydokapl@gmail.com
- Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): ul. Zazamcze 44a, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
- Adres do wysłania reklamowanego towaru: ul. Zazamcze 44a, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy
- Za pośrednictwem platformy płatniczej:
- PayU
- Przelewy24
- Za pobraniem, tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego.
- Gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 5 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- Za pośrednictwem firmy kurierskiej
- Za pośrednictwem Poczty Polskiej
- Do paczkomatów InPost
- Kupujący może odebrać towar osobiście w siedzibie firmy w godzinach jej otwarcia.
- W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia, a w przypadku gdy Sprzedawca wskazał termin wysłania towaru – w tym terminie.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- zawarcia umowy - w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY - W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Zazamcze 44a, 33-200 Dąbrowa Tarnowska niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 9 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres ul. Zazamcze 44a, 33-200 Dąbrowa Tarnowska.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ - W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa sprzedaży zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
- na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;
- zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.
§ 12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Elżbieta Kowalczyk Gabinet Terapii Naturalnych
ul. 1 Maja 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
adres e-mail: sydokapl@gmail.com
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczanie treści cyfrowych w postaci(*):
....................................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) ..........................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta (-ów): ..............................................................................................................................
- Adres Konsumenta (-ów): ..........................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.
REGULAMIN KONTA
w sklepie Sydoka
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Dane osobowe
§ 7 Zastrzeżenia
§ 1 DEFINICJE
Konto – uregulowana w niniejszym regulaminie nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Kupujący - każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Sklep – sklep internetowy Sydoka prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://sydoka.pl
Sprzedawca - Elżbieta Kowalczyk, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Elżbieta Kowalczyk Gabinet Terapii Naturalnych, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 8711210500, nr REGON 852171621 , ul. 1 Maja 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. 1 Maja 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
- Adres e-mail: sydokapl@gmail.com
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
- aktywne konto e-mail
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies
§ 4 KONTO
- Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Kupującego.
- Konto daje Kupującemu dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez Kupującego w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Kupującego.
- W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
- W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieokreślony pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą umowa w zakresie prowadzenia Konta na zasadach wskazanych w niniejszym regulaminie.
- Kupujący może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
- W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Sprzedawcy na adres e-mail: sydokapl@gmail.com, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta.
§ 5 REKLAMACJE
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Konta należy kierować na adres e-mail sydokapl@gmail.com.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ - W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 6 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania z Konta jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do prowadzenia Konta. Niepodanie danych oznacza, że Sprzedawca nie będzie mógł świadczyć usługi prowadzenia Konta.
- Dane Kupującego będą przetwarzane do momentu, w którym:
- Konto zostanie usunięte przez Kupującego lub Sprzedawcę na żądanie Kupującego
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z Kontem;
- zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.
- W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 7 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa w zakresie prowadzenia Konta zawierana jest w języku polskim.
- W przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4, Sprzedawca ma prawo do zmiany niniejszego regulaminu Konta.
- Ważnymi przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
- konieczność dostosowania Sklepu do przepisów prawa mających zastosowanie do działalności Sklepu
- poprawa bezpieczeństwa świadczonej usługi
- zmiana funkcjonalności Konta wymagająca modyfikacji regulaminu Konta.
- Kupujący zostanie poinformowany o planowanej zmianie regulaminu Konta co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na przypisany do Konta adres.
- W przypadku gdy Kupujący nie wyrazi akceptacji dla planowanej zmiany, powinien poinformować o tym Sprzedawcę poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości na adres e-mail Sprzedawcy sydokapl@gmail.com, czego skutkiem będzie rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanej zmiany lub wcześniej, jeśli Kupujący zgłosi takie żądanie.
- W sytuacji gdy Kupujący nie wyrazi sprzeciwu dla planowanej zmiany do chwili wejścia jej w życie przyjmuje się, że akceptuje ją, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym nie będącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
REGULAMIN KONKURSU
„SYDOKA – 5 LAT DZIAŁALNOŚCI”
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin („Regulamin”) określa zasady i warunki uczestnictwa w konkursie pod nazwą „SYDOKA – 5 LAT DZIAŁALNOŚCI” („Konkurs”).
- Organizatorem Konkursu i fundatorem nagród jest Gabinet Terapii Naturalnych Elżbieta Kowalczyk ul. 1 Maja 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska NIP: 871-121-05-00.
- Celem Konkursu jest: promowanie oferty sklepu internetowego.
- Konkurs rozpoczyna się w dniu 14.04.2025 po opublikowaniu postu konkursowego na profilu Organizatora w serwisie Facebook i INSTAGRAM, a kończy się w dniu 18.04.2025 o godz. 23:59 (dalej: „Czas trwania Konkursu”).
- Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone do dnia 25.04.2021 w formie komentarza pod postem konkursowym na profilu Organizatora w serwisie Facebook i Instagram (SKONTAKTUJEMY SIĘ Z WYGRANYMI PRZEZ WIADMOŚCI PRYWATNE).
- Konkurs prowadzony jest na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
II. Warunki uczestnictwa
- W Konkursie może wziąć udział każda osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania na terytorium Polski, pełnoletnia, posiadająca zdolność do czynności prawnych, a także posiadająca indywidualny profil w serwisie Facebook I/lub INSTAGRAM (dalej: „Uczestnik”).
- Udział w Konkursie jest bezpłatny.
- Warunkiem przeprowadzenia Konkursu jest wzięcie w nim udziału przez co najmniej 3 Uczestników.
- W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora bez względu na podstawę zatrudnienia oraz ich zstępni, wstępni, rodzeństwo, małżonkowie, rodzice małżonków i osoby pozostające z nimi w stosunku przysposobienia.
- W Konkursie nie biorą udział Zgłoszenia zawierające:
- treści wulgarne, obraźliwe, polityczne, propagandowe, religijne lub sprzeczne z prawem,
- naruszające jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym w szczególności dobra osobiste i prawa autorskie
- treści reklamowe, z wyłączeniem treści reklamowych dotyczących marki, produktów i działalności Organizatora.
- Uczestnik przesyłając Zgłoszenie oświadcza i gwarantuje, że rozwiązanie Zadania konkursowego jest wynikiem jego osobistej twórczości, nie narusza przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności jakichkolwiek praw osobistych lub majątkowych osób trzecich (w tym m.in. praw autorskich, praw do znaku towarowego), a także, że Uczestnik jest w pełni uprawniony do zgłoszenia rozwiązania Zadania konkursowego i nie jest ono obciążone żadnymi prawami osób trzecich.
- Zgłoszenia, które nie będą spełniały wymogów określonych w Regulaminie lub nie zostaną przesłane w Czasie trwania konkursu, nie biorą udziału w Konkursie.
- Każdy Uczestnik może mieć jedno Zgłoszenie w ramach Konkursu. W przypadku większej ilości Zgłoszeń na rzecz jednego Uczestnika, w Konkursie bierze udział chronologicznie pierwsze prawidłowe Zgłoszenie.
III. Zadanie konkursowe
- Zadanie konkursowe polega na udzieleniu kreatywnej odpowiedzi na pytanie „Co najbardziej lubisz/cenisz w kosmetykach SYDOKA?” (Zadanie konkursowe).
- Aby wziąć udział w Konkursie należy opublikować rozwiązanie Zadania konkursowego w formie komentarza pod postem konkursowym na profilu Organizatora w serwisie Facebook lub INSTAGRAM w Czasie trwania konkursu (Zgłoszenie).
IV. Zasady przyznawania nagród
- W celu wyłonienia zwycięzcy oraz zapewnienia nadzoru nad prawidłowym przebiegiem Konkursu, Organizator powołuje trzyosobową komisję konkursową (dalej: Komisja).
- Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów regulaminowego składu Komisji.
- Prace konkursowe będą oceniane według następujących kryteriów:
- zgodność z Zadaniem konkursowym,
- oryginalność,
- pomysłowość,
- wkład twórczy.
- Z obrad Komisji zostanie sporządzony protokół podpisany przez skład Komisji. Protokół będzie przechowywany w siedzibie Organizatora.
- Komisja wybierze 5 zwycięzców Konkursu spośród przesłanych Zgłoszeń, a zwycięzcy zostaną dodatkowo poinformowani o wynikach w dniu ich ogłoszenia poprzez wiadomość prywatną wysłaną za pośrednictwem serwisu Facebook lub INSTAGRAM na konto, z którego przesłano Zgłoszenie.
- Nagrodą dla zwycięzcy Konkursu jest ELIKSIR DO MASAŻU TWARZY Z OLEJEM KAMELIOWYM o łącznej wartości 69,00 zł.
- Nagroda dla zwycięzcy zostanie wysłana na podany adres w ciągu 14 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników Konkursu, nie wcześniej niż przed przekazaniem danych do doręczenia.
- Dane umożliwiające wydanie nagrody zwycięzcy powinny zostać przekazane Organizatorowi w ciągu 5 dni od dnia ogłoszenia wyników Konkursu w wiadomości prywatnej na oficjalne konto Organizatora w serwisie Facebook lub Instagram.
- W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą lub niepodania adresu do doręczenia nagrody w terminie wskazanym w ust. 8, Komisja wyłoni zwycięzcę z pozostałych Zgłoszeń, a ust. 7 i 8 będą mieć odpowiednie zastosowanie.
- Za sam fakt uczestnictwa w Konkursie nie przysługują nagrody.
V. Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Uczestników oraz rodziców i opiekunów prawnych jest Organizator – Gabinet Terapii Naturalnych Elżbieta Kowalczyk ul. 1 Maja 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska NIP: 871-121-05-00.
- Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE” (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), czyli wyrażona zgoda.
- Organizator przetwarza dane osobowe w celu prawidłowego przeprowadzenia Konkursu, w szczególności wyłonienia zwycięzcy, powiadomienia o wygranej i przekazania nagród.
- Osoby, których dane są przetwarzane mają prawo dostępu, poprawiania, modyfikacji, aktualizacji, sprostowania, żądania przeniesienia lub usunięcia danych, wycofania zgody na przetwarzanie danych w całości lub w oznaczonym celu. Ponadto mają prawo sprzeciwu co do przetwarzania danych przez Organizatora do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).
- Dane osobowe będą przechowywane przez Czas trwania konkursu do momentu wyłonienia zwycięzcy oraz przekazania nagrody, nie dłużej niż do 31.05.2025.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: sydoka@gmail.com
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne w celu wzięcia udziału w Konkursie i otrzymania nagrody.
VI. Prawa autorskie
- Zgłoszenie udziału w Konkursie jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że autorowi rozwiązania Zadania konkursowego przysługuje prawo majątkowe i osobiste do przekazanej pracy oraz udzieleniem Organizatorowi nieodpłatnej, nieograniczonej w czasie i terytorialnie licencji niewyłącznej na wykorzystanie rozwiązania Zadania konkursowego na następujących polach eksploatacji:
- rozpowszechnianie, w tym w szczególności publiczne prezentowanie, wystawianie, wyświetlanie, nadawanie i reemitowanie;
- utrwalanie i zwielokrotnianie dowolna techniką i w dowolnej liczbie egzemplarzy, na dowolnych nośnikach danych;
- przechowywanie i przekazywanie, w tym w szczególności wprowadzanie do pamięci komputerów i innych urządzeń, przesyłanie jej sieciami wewnętrznymi z wykorzystaniem Internetu.
VII. Postępowanie reklamacyjne
- Wszelkie reklamacje dotyczące przebiegu Konkursu, jeżeli był on realizowany niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa mogą być składane w Czasie trwania konkursu oraz w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia wyników. Reklamacje zgłoszone po upływie tego terminu nie będą rozpoznawane.
- Reklamacje mogą być przesyłane pocztą na adres: Gabinet Terapii Naturalnych Elżbieta Kowalczyk ul. 1 Maja 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska lub drogą elektroniczną na adres sydoka@gmail.com.
- Reklamacja powinna zawierać:
- Imię i nazwisko reklamującego, adres do korespondencji oraz adres email w przypadku zgody na otrzymanie odpowiedzi drogą elektroniczną,
- powód reklamacji oraz okoliczności go uzasadniające,
- oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji.
- Komisja konkursowa rozpoznaje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania przez Organizatora.
- Reklamacje są rozpoznawane na podstawie niniejszego Regulaminu.
VIII. Postanowienia końcowe
- Zasady i warunki uczestnictwa w Konkursie zostały całościowo określone w niniejszym Regulaminie.
- W Czasie trwania Konkursu tekst Regulaminu będzie opublikowany i dostępny dla wszystkich zainteresowanych na stronie internetowej.
- Wzięcie udziału w Konkursie jest równoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu, w szczególności pkt. V i VI oraz zasad w nim zawartych.
- Organizator nie zwraca kosztów poniesionych przez Uczestników w związku z udziałem w Konkursie.
- Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu, w tym w odniesieniu do zasad i warunków uczestnictwa w Konkursie, w przypadku zmian przepisów prawnych lub innych istotnych zdarzeń mających wpływ na organizowanie Konkursu. Zmienione postanowienia Regulaminu obowiązują od chwili ich opublikowania na profilu Organizatora, z zastrzeżeniem, że nie mogą one naruszać praw nabytych przez Uczestników.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany, organizowany czy administrowany, ani powiązany z serwisem facebook.com. Wszelkie informacje, które są udostępniane w celu udziału w Konkursie, będą wykorzystane wyłącznie w celu i na potrzeby Konkursu i na zasadach opisanych w Regulaminie. Serwis www.facebook.com stanowi jedynie medium komunikacji w zakresie Konkursu, tym samym przystąpienie do Konkursu jest jednocześnie oświadczeniem Uczestnika Konkursu lub jego opiekuna prawnego, iż zwalnia serwis www.facebook.com z wszelkiej odpowiedzialności związanej z przeprowadzeniem Konkursu.
- W związku z faktem, że Konkurs jest przeprowadzany z wykorzystaniem drogi elektronicznej, przystąpienie do Konkursu stanowi akceptację faktu, że zasady świadczenia usług drogą elektroniczną regulują zasady serwisu facebook.com, za pośrednictwem którego przeprowadzany jest Konkurs.